losos121Dieta DASH to Dietary Approaches to Stop Hypertension. Już po dwóch tygodniach jej stosowania możesz zaobserwować obniżenie ciśnienia tętniczego, zmniejszenia złego cholesterolu LDL i spadku wagi ciała.

Dieta DASH polega na spożywaniu pięciu, sześciu niewielkich posiłków dziennie. W każdym z nich powinny znaleźć się produkty zbożowe takie jak makaron razowy, ryż brązowy, czy pieczywo pełnoziarniste. Warzywa i owoce należy spożywać cztery razy dziennie. A chudy nabiał, ryby czy mięso włączamy do dwóch spożywanych posiłków dziennie. Należy również pamiętać by w naszej diecie nie zabrakło roślin strączkowych i pestek. Dieta ta jest skierowana nie tylko do ludzi, którzy mają problem z ciśnieniem, ale również do tych, którzy są w grupie zagrożenia nadciśnieniem, a także dla tych, którzy chcą po prostu zdrowo się odżywiać. Na nadciśnienie tętnicze pracuje się całe życie. Według specjalistów nadciśnienie tętnicze dotyczy nawet, co trzeciego dorosłego człowieka. Dokładniejszych statystyk niestety nie ma, ponieważ większość ludzi nie ma nawyku mierzenia sobie ciśnienia. Może to oznaczać, że chociaż jesteśmy chorzy, to nawet o tym nie wiemy. Jednak nieleczone nadciśnienie może spowodować u nas udar mózgu, choroby niedokrwiennej serca i niewydolności nerek.