Kości wraz z wiekiem tracą swoją gęstość, proces ten zaczyna się, gdy przekroczysz 40 lat, natomiast po 50 jest on dużo bardziej gwałtowniejszy.

Sprzyja to osteoporozie, której ryzyko jest dużo większe po przejściu przez menopauzę. Warto prowadzić taki tryb życia by nie mieć problemów z mocnymi kośćmi. Potrzebujesz przede wszystkim wysiłku fizycznego. Podczas wysiłku dostarczysz też swemu ciału witaminy D, która powstaje pod wpływem promieni słonecznych. Zatem wystawiaj się na promienie słonecznej, wystarczy kilkadziesiąt minut spaceru każdego dnia. Nie stosuj w tym czasie kremu z filtrem UV. Kolejną sprawą jest dieta. Musi ona zawierać nie tylko sporo wapnia, ale też witaminę D Krota poprawia jego wchłanianie. Wapń znajdziesz w serach żółtych, jogurtach i innych przetworach mlecznych. Jest też obecny w migdałach, orzechach, sardynkach i szprotkach. Z owoców najwięcej wapnia mają morele i ananasy. Witaminę D znajdziesz w tłustych morskich rybach, wątróbce wieprzowej cielęcej i wołowej. Warto też pić napary z chmielu i szałwii, zapobiegnie to rozrzedzeniu kości. Jesienią i zimą postaw na tran. Jest on doskonałym źródłem witamin niezbędnych do prawidłowego wzrostu kości. Można też wspomagać się wapniem w tabletkach. Ten fakt trzeba jednak omówić z lekarzem. W tym przypadku trzeba go zażywać wraz z witaminą D3.